19.jun.2019

Sortimo gir klart syn hos optikerkunder

Synoptik stiller sterkt når det kommer til optimalisering og effektivisering av kundeservicen. Derfor har optikerkjeden investert i en mobil Synoptik-forretning på fire hjul som skal gjøre det enklere å ta synsprøver ute hos bedriftskundene. Den mobile brilleforretningen er spesialdesignet med innredning fra Sortimo og inneholder alt som optikere trenger i det daglige, alt fra brillestell til synstavler.

Praktiske varebiler som spesialdesignes for å kunne støtte fagspesifikke arbeidsoppgaver er fremtredende. Nylig har Synoptik i Danmark investert i en profesjonell innredning til varebilen som støtter optikerkjedens forretning når det kommer til support og service av bedriftskundene. Det er det god grunn til, forteller salgssjef i Synoptik Lasse Hoffmann:

- Vi har en ambisjon om å optimalisere prosessene rundt kundekontakten så vi alltid kan tilby den best mulige assistanse.

Ikke bare et syn for øyet

Europas førende leverandør av innredningsløsninger til varebilen, Sortimo, har sørget for at Synoptik har fått innredet en mobil brilleforretning med løsninger som en moderne optiker trenger.

- Vi har fått innredet varebilen med løsninger som sikrer en stabil og sikker oppbevaring av utstyr. Samtidig som vi gir kundene en klinisk og profesjonell opplevelse når de går inn i den mobile brilleforretningen. I tillegg omfatter innredningen belysning, skjermer og hyller til brillene. Slik kan vi vise frem de nyeste kolleksjonene og brilleløsningene når vi er ute hos bedriftskundene våre, forklarer Hoffmann.

En kreativ løsning til varebilen er en spesialdesignet tyverisikring som er installert for å unngå tyveri av verdifulle apparater og brilleutstyr. Det er også funnet en løsning til forsyning av strøm. I tillegg har Sortimo kledd varebilen med folieinnpakning som gjør Synoptiks logo lett gjenkjennelig.

Større fleksibilitet til bedriftskundene

Hos den mobile Synoptik-forretningen er en arbeidsdag aldri lik den andre. Derfor har man ikke gått på kompromiss med bilens avanserte innredning som sikrer den samme høye kvalitet som man finner hos optikerkjedens stasjonære butikker.

Det betyr at de autoriserte optikere kan foreta synsundersøkelser, prøver og alminnelige sjekk direkte i bilen, når de kjører ut til kunder og arrangementer.

- Hele prosessen med våre skreddersydde løsninger har gitt oss en stor frihet og fleksibilitet. Vi har mange store bedriftskunder som stiller strenge krav til synet, og som ofte skal ta synsprøver. Det kan fort koste tid og penger å besøke optikeren. Med denne varebilen kan vi enkelt og greit ta synsprøver og undersøkelser i en lunsjpause uten at den ansatte trenger å forlate arbeidsplassen. Det er en fleksibel løsning som gir god mening for både ansatte og arbeidsgiver.

- Vi vet at løsningen appellerer til mange av våre bedriftskunder som i høyere grad etterspør bekvemme løsninger for å få arbeidsdagen til å henge bedre sammen. Vår mobile Synoptik-forretning blir møtt med stor begeistring ute hos bedriftskundene våre, avslutter Lasse Hoffmann.