text.skipToContent text.skipToNavigation
28.mar.2019

En trygg plattform i e-handelens jungel

Nordmenn elsker e-handel. Ifølge PostNords rapport fra 2018 var det totale forbruket for e-handel i 2018 på 49,1 milliarder kroner og forbruket ser ut til å fortsette med å stige. For å gi håndverkere trygghet i e-handelens jungel tilbyr Sortimo den digitale plattformen mySortimo, en plass for brukervennlig og fleksibel innkjøp. 

Det moderne mennesket er mer stresset enn noensinne. Det gjør at vi søker bekvemme løsninger som gjør hverdagen enklere uten å stjele for mye av tiden vår. Når man er håndverker så stilles det store krav til effektivitet, og derfor er brukervennlige løsninger alfa omega. Europas ledende leverandør av varebilinnredning, Sortimo, har tenkt på dette når de utviklet mySortimo. Dette er en digital plattform som gir håndverkere muligheten til å holde en tett dialog med Sortimo, samt øke tryggheten og fleksibiliteten når de handler på nettet. 

Enkelt og bekvemt 

Det er mange grunner til at e-handelen vokser, og et eksempel er bekvemmelighet. Norske forbrukere er spesielt motivert av en ting, og det er å spare tid i hverdagen. Derfor er det viktig for virksomheter å fokusere på å gjøre kundenes brukeropplevelse så enkel som mulig. Med sin digitale plattform har Sortimo tatt tak for å sikre at kundene deres skal kunne spare tid og enkelt tilpasse deres egne produkter. Ole-Andreas Pettersen, Country Manger i Sortimo forklarer: 

- mySortimo er utviklet for å gjøre hverdagen enklere for kundene våre. Håndverkere har mye å gjøre og skal ikke legge mye tid på å finne riktig innredning til varebilen. Med vår digitale plattform kan man både kjøpe deler og tilbehør til varebilen, i tillegg tilbyr vi kundene vår valget om å bestille hele bilinnredningen på nettet. Få den bygget og klar – og så er det bare å hente bilen når den er ferdig. 

En liten detalj gjør en stor forskjell 

Ifølge DIBS rapport om Norsk E-handel fra 2018 vil forbrukeren ha direkte kontakt med hvert merke de handler fra og det er en av de faktorene som påvirker kundenes valg når de handler på nett. Pettersen forteller: 

- Det handler ikke lengere om hvem som har de beste produktene, det er mye mer som spiller inn. Service, levering, fleksibilitet – til og med betalingsløsninger kan få en kunde til å velge en virksomhet over en annen. Jeg syntes vi har kommet langt med tanke på hvordan vi kan hjelpe kundene våre innen e-handel, samtidig som vi prøver å utvikle oss hele tiden. Man vet aldri hvordan morgendagen vil se ut, og det er vår jobb å henge med i tiden og gjøre det så enkelt som mulig for kundene våre. 

Gjennom å samle alt på en plattform har Sortimo lykkes med å effektivisere prosessen – alt fra vindusshopping til å faktisk kunne bestille varene hjem. Som kunde kan man alltid stole på å få den riktige hjelpen, uansett om det gjelder generelle spørsmål om produkter eller mer spesifikke spørsmål om innredning av varebilen.

Pressekontakt
Stian Hauge Espehjelle

+47 92087896
SHaugeEspehjelle@sortimo.no