08.feb.2022

Transporter lasten din trygt og fleksibelt med teleskopiske spennstenger og festeskinner fra Sortimo

Sortimo, markedslederen for mobile reolsystemer, tilbyr sine handels- og industrikunder en ny teleskopstang, som er en plassbesparende og fleksibel løsning i det daglige arbeidet. Det gjør det også lettere å transportere last i samsvar med lastesikringsforskriftene. En ytterligere fordel: stengene er kompatible med Sortimo ProClick-systemet for mobilt arbeid, ergonomi og bevegelsesfrihet. De nye teleskopstengene og de passende festeskinnene er umiddelbart tilgjengelig fra Sortimo-avdelinger og partnere, eller kan bestilles i konfiguratoren og nettbutikken på: www.mysortimo.no

Lengden på Sortimos teleskopstenger kan justeres trinnløst. De teleskopiske spennstengene kan derfor brukes i flåter av kjøretøyer med lignende lasteromsstørrelser, og kan også brukes i ny bil dersom kjøretøyene endres. Den eksentriske formen til den teleskopiske spennstangen er unik, og gjør at den kan rotere og låse seg dersom lasten beveger seg mellom spennstengene når kjøretøyet akselererer eller bremser. Denne rotasjonen forkorter avstanden mellom stolpene, og bremser lasten. Den solide plastbeskyttelsen på spennstengene bidrar også til å beskytte lasten: den skal ikke kunne sette seg fast eller velte dersom kjøretøyet bremser kraftig.

Passer perfekt inn i Sortimo EcoSystem: kompatibel med ProClick og ProSafe

Disse teleskopiske spennstengene er kompatible med alle Sortimo ProSafe-lastsikringspunkter i gulvet, tverrbjelkene til Sortimos reolsystemer og surreskinnene. Dette er fordelaktig ved at de også kan spennes fast mellom reolene, uten kostbar integrering av tilleggskomponenter. Et ytterligere positivt aspekt er tidsbesparelsen ved montering av kjøretøyet og også ved daglig bruk. Spennstengenes kompatibilitet med ProClick-systemet er unik: fagfolk og serviceteknikere kan ganske enkelt feste sine populære ProClick-verktøyvesker inn i spennstengene ved hjelp av to integrerte festepunkter. Dette gjør at surrestropper, verktøy eller annet utstyr kan oppbevares lett og er raskt tilgjengelig. Denne kompatibiliteten til systemet gjør at de teleskopiske spennstengene kan integreres perfekt i det eksisterende Sortimo EcoSystem, og gir merverdi og en mer optimalisert og produktiv arbeidsflyt.

Enkel å bruke, med maksimal sikkerhet

De teleskopiske spennstengene kan festes i kjøretøyet vertikalt og horisontalt, og garanterer en god lastesikring uavhengig av type last. Ved vertikal montering kan spennstangen umiddelbart monteres ved å sette den inn i festeskinnen i takbjelken og inn i gulvets festepunkt, slik at lasten kan transporteres perfekt, trygt og sikkert. Når den er installert horisontalt, settes spennstangen inn i ProSafe-tverrbjelkene til reolen eller i sideveggbekledningen og forblir dermed på plass. I tilfelle festestangen ikke brukes, kan lengden reduseres til et minimum og oppbevares kompakt ved hjelp av en oppbevaringsbrakett - noe som sparer verdifull plass i kjøretøyet.

"Kunder drar nytte av forbedret lastsikring"

"Vi tilbyr kundene våre enda mer fleksibilitet og sikkerhet i det daglige arbeidet med den teleskopiske sikkerhetsstangen. De drar nytte av de mange forskjellige og forbedrede lastsikringsalternativene og tilpasset bruk av varerommet. De nye produktene utfyller også Sortimos profesjonell ProSafe-serie for optimal lastsikring og understreker vår innsats for å kontinuerlig utvikle innovative produkter innenfor vårt økosystem. Vi genererer dermed stadig merverdi, som vil føre til økt produktivitet i det daglige arbeidet," forklarer Robert Bissinger, produktmarkedssjef i Sortimo International GmbH.

Bestill enkelt og sikkert på nett

Handels- og industrikunder kan finne ekstra tilbehør i Sortimos nettbutikk på: www.mysortimo.no Sortimo-teamet i filialene og partnerne over hele Norge er til stede for potensielle kunder som ønsker å kontakte Sortimo direkte. Sortimos Kundesenter kan også nås i normal arbeidstid.
Alle kontakter finner du på: www.mysortimo.no/no/kontakt/kontakt